S samokritičnostjo do boljšega poslovanja

Kozmetika
Všečki (0)

Na trgu je vedno več knjig, priročnikov, v katerih vam nudijo rešitev kako lahko povečate prodajo storitev v vašem salonu. Vse kar morate storiti je to, da prenesete teorijo v prakso. Sliši se enostavno. Pa je res? Nikakor! Običajno predstavlja veliko oviro pri prenosu teorije v prakso pomanjkanje samokritičnosti. Svoje delo opravljate dobro, imate veliko zadovoljnih stalnih strank, stranke se vračajo, pa kljub temu opažate, da vam prodaja ne raste kot nekoč ali pa vam celo pada. Poiskati morate problem zaradi katerega ste se znašli v nastali situaciji. Pri tem pa morate biti dovolj objektivni in samokritični, kar pa ni niti malo enostavno.

Pred časom sem naredila nekemu salonu analizo njihovega poslovanja, z namenom odkriti njihove skrite vire zaslužka, boljšega optimiziranja njihovega poslovanja, ter pripravi tržnega pristopa pri pridobivanju novih strank, oglaševanju in podobno. Imena salona vam ne bom izdala zaradi spoštovanja zaupnosti podatkov, lahko pa samo omenim, da mi je vodstvo salona odobrilo del njihovega primera uporabiti pri vseh izobraževanjih z naslovom trženje storitev, ki jih izvajam. Glavna dejavnost salona je kozmetična dejavnost. Preden sem se predstavila vsem zaposlenim sem naredila manjšo analizo zaposlenih kot stranka. Kontaktirala sem jih po telefonu in se naročila na pedikuro. Osebje je bilo po telefonu vedno izredno prijazno.

Prišla sem 5 minut pred dogovorjenim časom. Salon je bil pred kratkim popolnoma adaptiran. Oprema v salonu je zelo stilna in funkcionalno razporejena. Kozmetičarka mi je ponudila plastične ali bombažne copate. Prijazno sem zavrnila copate in stopila v prostor pedikure rajši bosa, kajti ne maram copat prepojenih z različnimi kremami, da o misli na glivice niti ne govorim. Kozmetičarka- pedikerka je bila zelo prijazna in zgovorna. Povedala mi je kako je pričela opravljati to delo, koliko časa ga opravlja, njena pot izobraževanja in podobno. Skratka bila je popolnoma predana svojemu delu. Med najinim pogovorom sem brskala po dveh revijah rumenega tiska, ki sta bili pripravljeni v ta namen. Po dvajsetih minutah dela je v salon stopila gospa srednjih let in se takoj opravičila, da malo zamuja. Očitno sva bili z gospo naročeni ob isti uri.

Kozmetičarka jo je prosila, če lahko malo počaka, ker bo kmalu končala. Na moje razočaranje je res, zato mojih nog ni uredila tako kot bi morala, oz.kot sem pričakovala. Prav tako sem lahko zaman pričakovala opravičilo zaradi nastale zmede in nenadne naglice. Plačala sem ji in že po 35 minutah stala nezadovoljna z opravljeno storitvijo pred vrati salona. Če poiščemo vzrok kozmetičine slabo opravljene storitve je nedvomno njena slaba organizacija dela in evidenc. Evidenco naročil strank je vodila v knjigi, ki je bila zelo slabo pregledna. Prav tako ni vodila nobene kartoteke strank, kamor bi si vpisovala opravljeno delo, priporočene terapije, zaznamke trženja in podobno.

V kolikor izvzamemo situacijo nastalo zaradi zmede pri sprejemanju naročil, pa lahko opozorimo na pomanjkanje dodane vrednosti storitev. Storitev vedno lahko obogatite na različne načine od strokovnega svetovanja, nudenja napitkov, branje revij in časopisov, vzorčne kreme in mazila za podaljšano nego doma, nevsiljiva dodatna ponudba (možnih je več načinov predstavitev), vodenje knjige evidence strank, obveščanje strank, različne tržne aktivnosti, in še bi lahko naštevali. Pri izbiri morate predvsem upoštevati vašo ciljno skupino strank, jih skrbno poslušati in ves čas skrbno analizirati vaše poslovanje