Intervju z edino sodno izvedenko za kozmetične storitve Ga. Silva Glavan

Kozmetika
Všečki (0)

Obiskali smo edino sodno izvedenko za kozmetične storitve v Sloveniji ga. Silvo Glavan. Pogovarjali smo se o njeni profesionalni poti in o kozmetiki včasih in danes.

Zanimal nas je razvoj kozmetične dejavnosti, šolanja in pa seveda trenutna problematika na tem področju..

KREMCA: Ga. Silva Glavan vi ste že zelo dolgo v kozmetiki. V tej stroki ste bili ves čas zelo dejavnI, odprli ste svoj kozmetični salon, imate zastopstvo tujih kozmetičnih blagovnih znamk ste sodna izvedenka, več let ste učili v kozmetični šoli in še bi lahko naštevali.

SILVA GLAVAN: V kozmetiki sem res že dolgo in sicer od leta 1978. Začela sem s popoldansko obrtjo, z nego obraza. Potem se je pojavilo povpraševanje še po drugih kozmetičnih storitvah, tako, da sem ponudbo kar kmalu dopolnila z nego telesa, z masažami, z depilacijami, s pedikuro salon se je vedno bolj širil in je bilo potrebno preiti v polno dejavnost in zaposliti še eno kozmetičarko.

silva1

KREMCA: Kakšni so bili začetki v kozmetiki?

SILVA GLAVAN: Na trgu ni bilo profesionalne kozmetike. Bili smo primorani iz tujine priskrbeti kozmetiko za delo v salonu. Danes nam skoraj že vse dostavijo na dom, lahko se pogovarjamo o cenah, plačilnih pogojih in podobno. Težko pa mi je, da se je kozmetika od svojega prvotnega poslanstva zelo oddaljila. Osnovno poslanstvo kozmetičarke je strokovna nega kože, svetovanje za nego doma, nakup proizvodov za nego doma, širjenje pozitivne energije in uvajanje novosti s svojega strokovnega področja. Pomembno je tudi stalno nadgrajevanja svojega znanja, razna izobraževanja, poznavanje ponudbe na trgu in nasploh slediti novim trendom, da ostanemo aktualni s svojo ponudbo v salonu.

KREMCA: Vsako leto je na trgu okoli 300 novih kozmetičark, katerih trg ne more sprejeti. Število kozmetičnih salonov je omejeno. Zaradi tega prihaja do dela na črno, dampinških cen. Poznamo kozmetične salone, ki delajo praktično vse, skrivajo se pod masažno dejavnostjo, inšpekcij ni nikjer. Ali vidite rešitev v tem trenutno kaotičnem stanju?

SILVA GLAVAN: Mislim, da je to širši problem in da rešitve niso kar na dlani. Pri nas je veliko salonov, kjer je zaposlena samo ena oseba in sicer lastnica. Zaradi prevelike ponudbe kozmetičnih storitev cene padajo, povpraševanja pa je zaradi ekonomskega stanja države, nizkih dohodkov in veliko brezposelnih vedno manj.

Število vpisa v kozmetične šole bi morala regulirati država. Sama stroka ima zelo malo inštrumentov za ureditev tega področja. Torej smo v začaranem krogu in verjetno bo preteklo kar precej vode, da se bodo stvari na tem področju spremenile.

silva3










KREMCA: Vemo, da vse tiske ženske, katere si obraz redno negujejo v kozmetičnem salonu se, počasneje starajo. Vi imate izredno lepo negovano kožo. Kakšno je vaše mnenje gleda uporabe filerjev in botoksa.

SILVA GLAVAN: Hvala. Vedno več moram narediti za nego kože, Vedno bolj moram biti pozorna kaj in kdaj pojem, kljub temu da je včasih težko, se potrudim biti dobre volje in gledati pozitivno. Negativne misli in skrbi nam zelo škodujejo, delajo gube in »viseč« obraz. Že od vsega začetka kar se ukvarjam s kozmetiko se redno negujem in uporabljam kvalitetne proizvode. Kozmetika se zelo hitro razvija, in na trgu imamo na voljo številne nove kreme, nove učinkovine, nova spoznanja, tako, da ni potrebno posegati po agresivnih stvareh. Glede botoksa ali raznih polnil (filerjev), se pač vsakdo odloči sam. Načelno nisem proti temu, vendar nisem pristaš pretiravanj in nenormalnega izgleda obraza.

silva4

KREMCA: Zaradi vašega dobrega poznavanja kozmetike ste edina sodna izvedenka v Sloveniji.

SILVA GLAVAN: Res je. Vendar ni dovolj dobro poznavanje kozmetike, potrebno je bilo narediti kar nekaj izpitov na Ministrstvu za pravosodje in se s pravnega področja seznaniti z izvedenstvom in cenilstvom. Mislim, da bo v prihodnosti potrebno vedno več preverjanja, kdo je kaj zakrivil in krivdo dokazovati. Kriva je lahko kozmetičarka ali pa stranka. Dokazovanje je dolgotrajno, težko in tudi delikatno. Mnenje izvedenca je samo strokovno mnenje. Še vedno redno potujem v tujino, kjer se seznanjam z novostmi , novimi pristopi, proizvodi itd. . Izobraževanje je stalnica v mojem življenju.  

Velikega pomena je , da kozmetičarka za vsako stranko vodi kartoteko in stranko seznani z vsemi potrebnimi informacijami. Poleg tega ji mora dati v podpis soglasje, da je seznanjena s kontraindikacijami. Stranka namreč s podpisom izjave prevzema odgovornost. Poleg tega stranka dobi zaupanje v kozmetičarko in njeno profesionalno in odgovorno delo.

KREMCA: Dotakniva se še vašega zastopstva naravne kozmetike Thalion. Kozmetika je profesionalna. V čem se razlikuje od ostale kozmetike?

SILVA GLAVAN: Zelo sem vesela, da zastopamo tako odlično kozmetično linijo, ki je povsem nova v Sloveniji, medtem ko samo podjetje Bretagne cosmetics marine ima že 30 letni razvoj in izdelave vrhunskih kozmetičnih proizvodov.

Nova kozmetika se imenuje Thalion. Sedež podjetja in proizvodnje je v Bretaniji- severozahod Francije. Tovarna se nahaja približno 1000 metrov od morske obale, tako, da lahko alge predelajo najkasneje v 24 urah. To je prvi morski naravni rezervat v Evropi pod UNESCO kontrolo. Podjetje je izredno zavezano k naravi.

Zelo sem vesela, ko prejemamo pozitivne povratne informacije kozmetičark . Vse zagotavljajo, da imajo zelo dobre rezultate in nobenih alergičnih reakcij. To se vsekakor pričakuje od morske kozmetike, saj nam je morje zelo blizu. Zadovoljna sem, da lahko to kozmetiko ponudimo slovenskemu tržišču. Kozmetika je v srednjem cenovnem razredu in dostopna vsaki kozmetičarki.

silva2

KREMCA: Kakšno podporo in izobraževanje nudite kozmetičarkam?

SILVA GLAVAN: Že več kot dvajset let smo poznani po tem, da imamo dvakrat letno kvalitetne seminarje, kjer predstavimo nove proizvode, nege, novosti in smernice oz. trende v kozmetiki. Kozmetičarkam s katerimi sodelujemo smo vedno na voljo za nasvete in strokovno pomoč. Prav tako lahko kozmetiko preizkusijo ,dobijo brezplačne vzorce za stranke. Nudimo jim pa tudi vso ostalo podporo npr. kataloge, brošure, akcije, redna šolanja, seminarje, darila za stranke itd.

KREMCA: Najlepše se vam zahvaljujemo za izčrpen pogovor.

SILVA GLAVAN: Hvala tudi vam.